Monday, February 7, 2011

Tatil ve Hedefler

Hemen hemen herkes tatilleri sever haliyle bende o kişilerden birisiyim ancak tatilleri genelde hiçbir şey yapmamak üzerine kurulu insanlardan olmamakla birlikte boş günler dizisi olduğu için seviyor değilim. Aslında tatillerin, insanların isteyipte zaman sıkıntısından dolayı yapamadıkları şeyleri yapmak için ellerine geçen harika fırsatlardan birisi olduğunu düşünüyorum. Benimde her tatil için özel planlarım olur. Ancak planlardan kastım (genel itibari ile) okumaya fırsat bulamadığım kitapları okumak, izlemek istediğim filmleri seyretmek ve öğrenmeye vaktim olmayan şeyleri öğrenmek. Bu istediğim şeyleri yaptıktan sonra tatil benim için çekiciliğini kaybetmeye başlar ve okulun başlayacağı günü iple çekmeye başlarım. Ama sanırım bu tatil dönemi öyle olmayak. Çünkü yapmak istediklerim arasında pek öyle yenilir, yutulur cinsten şeyler yok. Öncelikle elimde var olan 3 kitabı bitirmek gerek, dönem içinde izlemeye fırsat bulamadığım filmleri izlemek, java öğrenmek (buraya kadar hepsi normal ve bir tatil döneminde yapılacak şeyler) ama bir dördüncü şey var ki daha önceden planlanmadığı için ilk defa ara tatilde hedeflerimden birisine ulaşamayacağım. Fransızca öğrenmek(en azından başlangıç seviyesinde) ana hedeflerimden biri haline geldi. Evde pek fazla materyal yok ancak internette var olan bilgi yetti de arttı. Telaffuzun çok zor olduğunu söylememe gerek yoktur. İlk günler baya bir zorlanmıştım ancak ilerleyen zamanlarda kelimeleri daha doğru telafuz etmeye başladım. Şu an karşıma çıkan her dört kelimeden birini doğru okuyabiliyorum. Gramer yapısının Almancaya benzemesi ve Almancadan daha kolay olmasıda benim için bir avantaj haline geldi. Ancak şöyle bir gerçek var ki dil öğrenmek süreklilik isteyen bir şey ve Fransızca gibi bir dil öğrenmeyi bu ara tatile sığdırmak imkansız. Ve sonunda şu karara vardım hedeflerimden biri olan Fransızca "öğrenmek" maddesini Fransızca "öğrenmeye başlamak" olarak değiştirmek çünkü bu herkes için daha iyi olacak. Yoksa bu tatil benim için hiç bitmez bu arada takipçilere fransızca kitap, film ve müzik tavsiyelerine sonuna açık olduğumu belirtmek istiyorum.

No comments:

Post a Comment