Saturday, October 27, 2012

WikiLeaks ve Türkiye Belgeleri

Uzunca bir süredir WikiLeaks oluşumunu takip ediyorum. Mümkün mertebe Türkiye için yazılmış, çizilmiş tüm belgeleri okumaya ve analiz etmeye çalışıyorum. Bilmeyenler ya da duymayanlar için kısaca tanımlarsak; WikiLeaks, kaynaklarının gizliliğini koruyarak hükümetlerin ve diğer organizasyonların hassas belgelerini yayınlayan, İsveç merkezli uluslarararası bir organizasyondur.

Yakın zamanda tüm dünya medyasının ilgisini çekmiş bir organizasyon olmakla beraber özellikle ABD Dışişleri Bakanlığı'na ait olan gizli belgeleri açıklamasıyla son döneme damgasını vurdu. Bende ne olur ne olmaz diyerek Türkiye için var olan tüm kayıtları yazdığım ufak bir scriptle sitesinden çektim. Yarın öbür gün sitenin kapanması durumunda veriler elimin altında olsun diye hepsini id numarası ile kaydettim. Ve ilgisi olan kişiler için burada yayınlamayı düşünüyorum. Kayıtlara erişmek isteyenler şu linkten indirebilirler.


Yukarıdaki grafik, İngiliz gazetesi "The Guardian" tarafından hazırlanmış bir görseldir. Grafikte, Washington - Ankara hattındaki trafiğin yoğunluğu gerçekten dikkat çekici. Ayrıca yukarıda paylaştığım bilgilere ek olarak "The Guardian" gazetesinin kendi oluşturmuş olduğu veritabanından da bazı verilere erişmek mümkün. Buradaki linkten Türkiye ile ilgili "The Guardian" gazetesinin veritabanındaki belgelere erişebilirsiniz.

Türkiye ile ilgili gözden kaçırdığım başka kayıtların varlığını tespit etmeniz halinde bildirirseniz çok sevinirim.

No comments:

Post a Comment