Tuesday, January 29, 2013

GGJ - Ege 2013 [Yarışma sonrası izlenimler]

Bir yıl önce GGJ - İzmir 2012'ye katılmıştım. Şeyda Çobanoğlu sorumluluğunda gerçekleştirilen ve çok memnun kaldığım bu organizasyonun devam etmesini istiyordum. Beklediğim haber, yaklaşık Kasım ortalarına doğru geldi. GGJ - Ege 2013 adı altında ve yaklaşık bir ay önce buradan duyurduğum organizasyon yine İzmir Ekonomi Üniveristesi'nde fakat bu sefer farklı bir ekip ile gerçekleştirilecekti. Ekibin başındaki kişi Aycan İncegül idi. Geçen yıl ki GGJ'den tanıdığım bu renkli arkadaş ile organizasyonun iyi geçeceğine inanıyordum. Nitekim öyle de oldu. Önceki yılların aksine bu yıl Türkiye'nin bir çok yerinde GGJ organize edildi. Geçen yıl olduğu gibi bu yılda İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde düzenlenen yarışmaya katıldım. En az geçen yıl ki kadar güzel geçen bu organizasyon için emek sarfeden herkese şahsım adına çok teşekkür ediyorum. Özellikle bu organizasyonun gerçekleşmesi için çok çaba sarfeden okulumuzun öğretim görevlilerinden Yrd. Doç. Dr. Gazihan Alankuş'a da ne kadar teşekkür etsem azdır. Umarım İzmir Ekonomi Üniversitesi, seneye yapılacak olan GGJ'ye de ev sahipliği yapar. Lafı çok fazla uzatmadan, GGJ - Ege 2013 ile ilgili düşüncelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

Jam alanına saat 14:00 gibi vardım. Programda varolan Unity 3D eğitimini kaçırdım. Bir çok kişiden duyduğum kadarıyla çok yararlı bir eğitim olmuş. Programda bir başka eğitim daha vardı. Bu eğitim ise Gideros Studio ile ilgiliydi. Gideros, Atılım ve Deniz Aslı Soykurum Çetin çifti tarafından geliştirilmiş ve halen geliştirilmeye devam eden, şu an için Windows ve Mac platformlarında çalışan ayrıca Android'e çıktı üretebilen 2 Boyutlu oyun geliştirmek için kullanabileceğiniz güzel bir oyun motoru. Şahsen benim beğenimi kazandı ve yarışma başladıktan hemen sonra Gideros ile oyun yapmayı bile düşündüm. Ama daha sonra bildiğimiz yoldan şaşmayalım deyip ekibimle birlikte Unity 3D ile oyunu yapmaya koyulduk. Bir başka ilgi çekici şey ise Jam alanında bulunan Langırt masası, araba yarışı için sürücü kabini, "Guitar Hero" ve "Street Fighter" oynayabileceğiniz konsollar idi. Oyun geliştiricilerin bir nebze olsun stres atmalarına sebep olacak ufak ayrıntılar. Tabii araba yarışı ve "Guitar Hero" oyunlarından gelen sesler kimi kişileri de rahatsız etmedi değil. Ama ben çok beğendim.


Bu yılki ekibimiz yukarıdaki sırayla, Merve Çelebi(Tasarımcı), Alper Özgün Yeşil(Tasarımcı), Çağlar Şahin(Sesçi), Bilgehan Sağlık(Modelci), Özkan Sayın(Programcı), Ozan Yıldız(Programcı), Taner Güngör(Programcı) olmak üzere 7 kişiden oluşuyordu. Geçen yıldan farklı olarak 4 yeni isimle aynı ekipte bulundum. Jam esnasında ise bir çok kişi ile tanışma imkanı edindim. Hatta o kadar ki, okulumuzda oyun ile ilgili tasarım bölümünden kişilerle tanışma fırsatı buldum.


Birazda GGJ Ege'de yapılan oyunlara değinmek istiyorum. Bu yıl GGJ Ege'de yaklaşık 14-15 oyun ortaya çıktı. Oyunları yüklenince organizasyonun anasayfasından görebilirsiniz. Birazda bizim yaptığımız oyunu anlatmak istiyorum. Bu yılın teması olarak videodan "Kalp Sesi" dinledik. Konu belli olur olmaz hemen beyin fırtınası yaptık. Bir çok güzel fikri kağıda yazdık. Oyunumuzun adı "The Door", Unity 3D oyun motoru kullanılarak C# programlama dili ile yazılmıştır. Aşağıdaki resimler oyundan çeşitli karelerdir. Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da oyunumuzun son kısmını(ki 3.Level sonrası gözükmesi gereken animasyon) yetiştiremedik. Ayrıca ekibimizdeki genel kanı, oyun mekaniklerinin yeterli olmadığı yönünde. Yorucu ancak çok keyifli bir Jam oldu.


Oyunu açtığımız vakit bizi kapılar karşılıyor. Play kapısını açarsak oyun başlıyor. Extras kapısında ise tasarımcı ve sesçi arkadaşlarımızın yaptıklarını sergiliyoruz.





Oyunumuzu ele alacak olursak, vicdanının azabı ile başbaşa kalmış bir kişinin hayatını 3 level ile anlatmaya çalışan 2 boyutlu bir oyun yaptık. Oyunda kullandığımız kapı sesini, kalp sesi ile bağdaştırıp kişinin vicdanını somut bir nesne olan kapı ile ele almaya çalıştık. Oyunumuzda canlandırdığımız karakter geçmişinde yaşadığı trajik bir olay yüzünden vicdan azabı yaşamaktadır. İlk bölüm karakterin mutlu olduğu döneme atıf yapmaktadır. 2.ci bölüm onu vicdan azabı yaşamaya iten olayın başlangıcı niteliğinde. 3.cü bölümde ise karakterin vicdan azabı yaşamasının nedenini anlıyorsunuz. Bölüm başlarında çıkan ufak animasyonlar bize hikayeyi anlatıyor. Oyunda genel olarak geçmişimizde karşılaştığımız kötü bir olayın yansıması olan yaratıklardan kaçmaktayız. Yaratıklardan kaçarken etrafta bulduğumuz botlar ile daha hızlı koşabiliyoruz. Saatler ise yaratıkları yavaşlatarak zaman kazanmamızı sağlıyor. En önemli obje pusula ise bizi, bir sonraki bölüme taşıyacak olan kapının bulunduğu konuma yönlendiriyor. Karakteri W,A,S,D tuşları ile yönlendiriyoruz. Ekstra tuş yok sadece yaratıklardan kaçıp kapıyı bulmaya çalışıyoruz. Bunu yaparken etrafta gördüğümüz objeler de karakterin hayatından ufak kesitler niteliğinde. GGJ'nin resmi sitesinden kaynaklanan problem sebebi ile oyunlarımızı upload edemedik. Fakat tüm oyunlar organizasyon ekibi tarafından toplandı. Yakında GGJ - Ege 2013'ün resmi sitesine yüklenir. Yüklendiği vakit linkini sizinle paylaşırım.

Ayrıca bu yıl ekibimizde, yukarıda bahsettiğim gibi bir sesçi de bulunmaktaydı. Çağlar Şahin gerçekten çok yetenekli bir arkadaşımız. Oyunumuz için harika müzikler ve ses efektleri yaptı. Özellikle 3.Level için tasarladığı müzik gerçekten tüylerimi diken diken etti. Başarılarının devamını diliyorum. Umarım bir başka GGJ'de yine aynı ekipte olabiliriz. Çağlar'ın "Sound Cloud" adresini yazının sonunda sizinle paylaşıyorum. Linkten oyun için hazırladığı müzikleri dinleyebilirsiniz.



Yukarıdaki videolarda "Merlin'in Kazanı" ile yapılan bir röportajın yanı sıra "Yeni Asır" Kanalında çıkan bir haberde bulunmaktadır. Organizasyon ekibinden bazı kişilerin konuşmalarının yanı sıra Jam alanından görüntüleri de izleyebilirsiniz. GGJ her yıl Ocak ayının son haftası yapılıyor. GGJ 2014 büyük bir ihtimalle 24-26 Ocak arasında olacak. GGJ, oyunlarla arası iyi olan ve 48 saatlik farklı bir deneyim edinmek isteyen herkesin katılması gerektiğini düşündüğüm bir etkinlik. Umarım İzmir Ekonomi Üniversitesi, 2014'te gerçekleşek olan etkinliğe de ev sahipliği yapar.

The Door GGJ 2013 Sayfası
Sound Cloud - The Door

No comments:

Post a Comment