Friday, May 23, 2014

TTNET IEEE Build Up 2014 Etkinliği

Uzun bir süredir iş dolayısı ile katılmak istediğim etkinliklere katılamıyordum. Bunlardan birisi İzmir Ekonomi Üniversitesi tarafından düzenlenen GGJ Ege 2014 idi. Bu etkinliğe katılamasam da sunumların yapıldığı son gün alana gittim ve oyun sunumlarını izledim. Daha önceki GGJ'lerde ekip arkadaşım Alper Yeşil'in dereceye girdiğine de şahit oldum. Hatta şakayla karışık sanırım sorun bizdeymiş bile dedim.

Aradan yaklaşık 2-3 ay geçtikten sonra Alper'den telefon aldım. GGJ kıvamında İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü tarafından düzenlenen TTNET'in sponsorluğunda gerçekleştirilecek olan BuildUp Etkinliğinden bahsedip katılıp katılamayacağımı iki tasarımcı arkadaşının boşta olduğunu söyledi. Kısaca etkinlikten bahsetmek gerekirse, 48 saat içerisinde verilen temaya uygun bir oyun maratonu diyebiliriz. Yani GGJ'den isim dışında pek farkı yok. Alper'in bu teklifi üzerine üniversitede pek çok projede birlikte olduğumuz bazı arkadaşlara durumu anlattım. Tabii ki efsane isim Efe Sezer'den olumlu yanıt dönünce oluru verdik bizde. Ayrıca o gün etkinliğe katılım için son gündü, hemen hızlıca ekip arkadaşları Maya Bora ve Ayışığı Gülsel ile tanışılıp grup adı belirendi. Tek bir çatı altında toplandık mottosu ile grubun ismini "Roof" koyduk ve acele bir şekilde kayıt işlemlerini yaptık. Yaklaşık 3-4 gün sonra bize olumsuz bir yanıt geldi, zira gruptan hiç kimsenin CV'sini veya portfolyosunu göndermemiştik. Akabinde etkinliğin yetkililerinden Onur Temizkan ile iletişime geçip bu etkinliğe ne kadar çok katılmak istediğimizi anlattım. Gerekli belgeleride yolladık. Etkinlik ekibi tarafından yapılan yeni bir görüşme ile katılımımız onaylandı. Biraz sorunlu bir süreç oldu ama değdi doğrusu.


Etkinlik öncesi grup içinde yapılan mesajlaşmalarla ile birbirimizi tanıma fırsatı bulduk. Hangi teknoloji ile geliştirme yapmalıyız gibi tartışmalar oldu. Başlangıçta "pixi.js" ile geliştirme yapma taraftarıydım. Ancak bu teknolojiye hiç hakim değildik. Etkinlik alanında sıfırdan hiç bilmediğimiz bir teknoloji ile oyun geliştirmek üzerine kumar oynamalı mıydık? Eğlenceli bir jam olur muydu? Yoksa işin içinden çıkamadığımız vakit bu eğlence kabusa dönüşür müydü ve en iyisi tanıdık bildik bir teknoloji mi kullansaydık? gibi sorular vardı aklımda. Sonunda 48 saat içinde ortaya bir oyun çıkarmalıyız dedik ve Unity ile oyunumuzu yapmaya karar verdik.

ETKİNLİK GÜNÜ

Etkinlik 9-10-11 Mayıs tarihleri arasında İYTE Kampüsü'nde gerçekleşti. Tabii ben Efe ile saat 17:30 civarları işten çıkabildim. Biz alana varmadan önce 3 saat önce tema açıklanmıştı. Tema Gürbüz Doğan Ekşioğlu'nun aşağıdaki eseriydi.


Ekip ilk defa etkinlik alanında bir araya geldi. Konuyle ilgili beyin fırtınası yaptık, aklımıza bir sürü şey geldi. Hatta bir oyuna başlayıp 30 dakika sonra bıraktık. Tekrar düşünme faslına geçtik. 48 saat içinde bitebilecek, oyun mekaniği gayet basit ve oynanabilirliği olan bir oyun çıkartmak için ne yapmalıydık? Çok basit düşünmemiz gerekiyordu, oyuncuyu sürekli oyunda tutacak "High Score" tabanlı bir oyun yapmaya karar verdik. Temadan "zıtlık" kavramını çıkardık. Bununla bağlantılı olarak bir tanesi kübün diğeri ise kürenin varolduğu 2 farklı dünya düşündük. Bu iki farklı dünyanın iki farklı karakterini aynı anda yönetecektik. Ama kübün hareketleri ile kürenin hareketleri de birbirinin zıttı olacağı için oyun içindeki zorluk kendiliğinden ortaya çıkmış oldu. Zıtlık teması sebebiyle oyunumuzun adını "Opposite" koyduk.

Oyundan kısaca bahsedersek iki farklı karakteri kendi dünyalarında gidebildiğimiz kadar yükseğe çıkartmaktı amaç, yani en yüksek puanı almak. Oyun içinde 3 farklı bonusta bulunmaktadır. İlki "Hız Bonusu", bu bonusu alan karakter diğerine göre 5 saniye boyunca daha hızlı hareket edip, daha hızlı zıplamaya başlıyor. İkinci bonus "Yerdeğiştirme Bonusu", bu bonusu aldığımız vakit şayet ilk kübü yönetiyorsak bu sefer küreyi yönetmeye başlıyoruz, küreyi yönetiyorsak kübü yönetmeye başlıyoruz. Son bonus ise "Aynılaşma Bonusu", bu bonus ile iki karakterde 5 saniye boyunca aynı yönde aynı şekilde hareket etmeye başlıyor. Lafı çok uzatmadan görseller eşliğinde oyunu tanıtmaya devam etmek istiyorum.


Oyun başladığında ilk önce sağ taraftaki küreyi yönetiyoruz. Küreyi sağa çektikçe diğer taraftaki küp sol tarafa, küreyi sola çektikçe diğer taraftaki küp sağ tarafa hareket etmektedir. Karakaterin yönlendirilmesi "Sağ-Sol OK Tüşları", zıplaması ise "Space" tuşuyla olmatadır. Oyundaki "Yerdeğiştirme Bonusunu" alınca bu sefer kübü yönetmeye başlıyoruz. Oyunda üst kısımda pembe beyin resmini gördüğünüz taraf, sizin klavyeden doğru kontrolü yaptığınız taraftır.


Oyun "High Score" tabanlı bir oyundur ve yukarıda bahsettiğim üzere 3 çeşit bonus barındırmaktadır. Aşağıda görmüş olduğunuz parlak şeyler oyun içinde alabileceğiniz bonuslardır.



Tasarımcı arkadaşların çizdiği bizler.


Oyunumuz genel hatları ile bu kadar, bunun dışında oyunun kodlamasında destek olan fikir veren bazı arkadaşlar var onlara teşekkür etmek istiyorum. Bu kişiler "Andaç Temel", "Elfonzo Darkos (Bahadır)", "İnan Evin". Oyundaki arka fon müziğini yapan "Çağlar Şahin". Oyunumuzda son daikada ortaya çıkan texture sorununu çözmemizde yardımcı olan "Oğulcan Karaoğlu". Onlar olmasaydı ancak yarım bir oyun çıkartabilirdik. Oyunlar bittikten sonra hemen hepsi jüriye sunuldu ve değerlendirme yapıldı. Yapılan değerlendirme sonucu ekibimiz üçüncülüğe layık görüldü. Gerçekten çok hoş bir etkinlik oldu. Bu arada oyunun kaynak kodlarını buradan indirebilirsiniz. Ayrıca oyunu canlı oynamak isterseniz, bu linkten oynayabilirsiniz. Oyun Unity 4.3.4 ile C# programlama dili kullanılarak yazıldı. Herhangi bir kütüphane ya da dışarıda eklenen kod bulunmamaktadır. Hepsi 48 saat içinde etkinlik alanında yazıldı. Bu arada aşağıdaki resimde Bahadır'ı bize yardım ederken görüyorsunuz.


DEĞERLENDİRMELERİM

Etkinlik genel olarak gayet hoştu. Ödül formatının olmasına rağmen etkinliğin yarışma şeklinde geçmemesi organizasyon ekibini başarısıdır diye düşünüyorum. Onun dışında aç kalma durumu hiç olmadı, sürekli ikramlar yapıldı her öğün yemek verildi. Hatta biz bir ara organizasyon ekibi aracılığı ile pizza siparişi bile verdik. İYTE Kampüsünü bilenler oraya kolay kolay kimsenin(hele ki saat 22-23:00 civarları) sipariş getirmeyeceğini bilir. Bunun dışında tek dezavantajı yatmak için sınırlı sayıda koltuk ve kanepelerin olmasıydı. Şanslı olanlar kanepelerde biraz daha az şanslı olanlar koltuklarda kendilerine yer buldular. Ben ikisinide deneme şerefine nail oldum. Kanepede, rahat olmasına rağmen pek uyuyamadım. Zira ilk gece biraz gürültü oldu ve hafif rahatsız oldum. Ancak ikinci gece pek gürültü olmadı ve koltukta yatmama rağmen(ki kanepeye oranla daha az rahat) daha iyi bir uyku çektim. Belkide ikinci gece daha yorgun olmam nedeniyledir. Ancak böyle bir uygulama olacağı baştan söylenmişti. O yüzden yatak anlamında pek konfor aramıyordum. Nitekim beklediğimden daha iyi çıktı diyebilirim. Onun dışında alan şehir merkezinden çok uzakta, bir ara (Programlama anlamında çok sıkıntı yaşadığımız bir evrede) etkinliği terk etmeyi bile düşündüm. Ancak yol çok uzun olduğu için hemen bu fikrimden vazgeçip etkinliğin sonuna kadar beklemeliyim dedim. Ve işe tekrar koyulunca programlama sorunumuzu ortadan kaldırabildik ve etkinliğe kadığımız yerden devam ettik. Bu iyi mi, kötü mü siz karar verin. Gelecek yıllar için yatak sorununa çözüm bulabilirseler, etkinliğin herhangi bir eksiği kalacağını düşünmüyorum.

RESİMLERLE BUILD UP ETKİNLİĞİ

Şimdi sizleri jam alanından fotoğraflarla baş başa bırakıyorum. İlk seriyi "Roof" ekibine ayırdım.







Bu seride etkinlikteki diğer ekipler bulunmaktadır.










Şimdiki seride organizasyon ekibinden insanlar ve alandan bazı kareler bulunmaktadır.








Şimdiki resimler ise ödüller verilirken çekilen fotoğraflardır.



No comments:

Post a Comment