Saturday, February 11, 2012

GGJ - İzmir 2012

Herkese merhaba, bu yazımda, bu yıl ilk defa katıldığım GGJ'den bahsetmek istiyorum. Öncelikle GGJ nedir, bilmeyen arkadaşlarımız için ufak bir bilgilendirme yapayım. GGJ(Global Game Jam) türünün tek örneği ve tüm dünyada aynı 48 saat içinde gerçekleştirilen bir oyun geliştirme etkinliğidir. Türkiye'de her yıl Ankara ODTÜ'de yapılmaktayken, bu yıl İstanbul, Ankara, İzmir ve Elazığ olmak üzere 4 ilde birden gerçekleştirildi. Bunun biraz öncesine gidersek, bu dönem başında arkadaşlarla GGJ Ankara'ya katılma gibi bir planımız vardı. Fakat GGJ'nin bu yıl İzmir'de de düzenlenmesi, işleri biraz değiştirdi. İlk başta İzmir'deki GGJ'nin ilk defa yapılacağını göz önüne alarak Ankara'da olandan daha iyi bir şey çıkmayacağını düşünüyordum ve Ankara'ya gitmekte diretiyordum. Ancak gerek diğer arkadaşların tutumu gerek GGJ İzmir ekibinin hevesli ve özverili çalışması düşüncemin değişmesinde önemli rol oynadı. Netice olarak GGJ İzmir'e katılma kararı aldım ve başvurumu yaptım. Açıkcası bu benim ilk GGJ serüvenim olmasına rağmen başvurumun reddedileceğini hiç düşünmedim. Başvurum onaylandıktan sonra GGJ gününü beklemeye başladım. Yazımın devamını GGJ izlenimleriyle devam ettirmek istiyorum. GGJ İzmir'de birçok tanıdık yüzün yanı sıra yeni insanlarla tanıştım.


(Yukarıdaki resim bulunduğum gruptu ve soldan sağa sırasıyla: Ozan Yıldız - Programcı, Efe Alaçamlı - Programcı, Alper Özgün Yeşil - Tasarımcı, Taner Güngör(Ben) - Programcı, Yunus Karaca - Tasarımcı)

Bulunduğum grup 5 kişiden oluşuyordu. 3 kişi programlamayla uğraşırken, kalan 2 kişi tasarım ekibini oluşturuyordu. Tasarımcı arkadaşlarla GGJ'de tanıştım. Ve ilerleyen günlerde o arkadaşlarla birlikte ortak proje geliştirmek gibi bir düşüncemde var. Bu yılın teması "Ouroboros" idi. Geçen yıllara nazaran tema için kelime değilde, resim verilmesi dikkat çeken noktalardan birisiydi.


Bunların yanı sıra yapılan organizasyonada değinmek istiyorum. Açık konuşmak gerekirse yapılan organizasyon beklediğimden çok daha iyi oldu. Bu kadar kısıtlı bir zaman içinde böylesine bir organizasyon beklemiyordum. Organizasyon ekibinin cana yakın ve yardım için hep hazır olması, GGJ İzmir'i başarılı kılan noktalardan biriydi. Birazda GGJ İzmir'de yapılan oyunlara değinmek istiyorum. Bu yıl GGJ İzmir'de toplam 14 oyun ortaya çıktı. Oyunları buradan görebilirsiniz. Birazda bizim yaptığımız oyunu anlatmak istiyorum. Oyunumuzun adı "Zifir", Java programlama dili ve Slick2D oyun kütüphanesi kullanılarak yazılmıştır. Aşağıdaki resim oyundan bir karedir.


Oyunumuz gece ile gündüz arasında yüzyıllardır süren soyut bir döngüyü ele almaktadır. Oyuncu, oyuna başladığında canlandıdığı karakter gündüz fakat bunu bilmiyor. Oyun 2 boyutlu platform oyunu olmakla birlikte ana amaç yol boyunca karşımıza çıkan lambaları yakmak ve gecenin canavarlarını yoketmek. Oyun içinde yaktığımız lambalar birer check point oluyor ve bu bölgelerden güç doldurabiliyoruz. Oyun genel hatları ile böyle sürüyor. Oyuncu, oyunun sonuna doğru karşılaştığı gece karakteriyle savaşmaya başlıyor ve savaşı kaybediyor ve oyuncu kaybedince giren slayt aslında yüzyıllardır var olan fakat bizim bilmediğimiz gece ve gündüz savaşı hakkında fikir sahibi olmamıza imkan sağlıyor.

GGJ her yıl Ocak ayının son haftası yapılıyor. GGJ'nin resmi sitesindeki duyuruya göre, GGJ 2013, 25-27 Ocak arasında olacak. GGJ, oyunlarla arası iyi olan ve 48 saatlik farklı bir deneyim edinmek isteyen herkesin katılması gerektiğini düşündüğüm bir etkinlik. Ayrıca 2013'te tekrar İzmir'de düzenlenecek. GGJ İzmir facebook sayfasından daha detaylı bilgi edinebilirsiniz. Şimdilik yazımı burada noktalıyorum, başka bir yazıyla görüşmek üzere.

No comments:

Post a Comment